پوشش اداره اصفهان هواشناسی وضعیت جوی

پوشش: اداره اصفهان هواشناسی وضعیت جوی هوا استان اصفهان

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی ترکمنستان بازهم سر گردنه را گرفت

رئیس انجمن شرکت های حمل ونقل بین المللی استان خراسان با اعلام این خبر به خراسان رضوی گفت: کشور ترکمنستان از سال 95 عوارض ترانزیتی کامیون های ایرانی را یک دلار ج

ترکمنستان بازهم سر گردنه را گرفت

ترکمنستان بازهم سر گردنه را گرفت

عبارات مهم : ایرانی

ترکمنستان بار دیگر تعرفه ترانزیت را جهت کامیون های ایرانی 50 درصد زیاد کردن داد.

رئیس انجمن شرکت های حمل ونقل بین المللی استان خراسان با اعلام این خبر به خراسان رضوی گفت: کشور ترکمنستان از سال 95 عوارض ترانزیتی کامیون های ایرانی را یک دلار جهت هر کیلومتر تعیین کرد و این عوارض فقط و فقط جهت کامیون های ایر انی تعیین شد و جهت کامیون های هیچ کشور دیگری این عوارض تعیین نشده بود.

احمدزمانیان اضافه کرد: طی روزهای اخیر متوجه شدیم که کشور ترکمنستان بار دیگر این عوارض را زیاد کردن داده و از یک دلار به یک و نیم دلار رسانده است و این زیاد کردن ،هزینه ترانزیت کامیون های ایرانی را از خاک ترکمنستان به مقصد کشورهای آسیای مرکزی تا 600 دلار زیاد کردن خواهد داد.

ترکمنستان بازهم سر گردنه را گرفت

وی تصریح کرد: این زیاد کردن قرار است از ابتدای ژوئن یعنی 11 خرداد امسال اعمال شود که ضربه سنگینی را به بخش حمل و نقل کشور وارد خواهد کرد.

ترانزیت بار دیگر ضربه سنگینی می خورد

رئیس انجمن شرکت های حمل ونقل بین المللی استان خراسان با اعلام این خبر به خراسان رضوی گفت: کشور ترکمنستان از سال 95 عوارض ترانزیتی کامیون های ایرانی را یک دلار ج

زمانیان افزود: براثر تعرفه یک دلاری که کشور ترکمنستان در سال 95 تعیین کرد ما در سال گذشته در بخش حمل و نقل و ترانزیت از کشور ترکمنستان با کم کردن حدود 60 درصدی حمل بار به وسیله کامیون های ایرانی مواجه شدیم و متأسفانه دستگاه های دیپلماسی ما در این زمینه بسیار ضعیف عمل کردند .

این هزینه بر کامیون های ایرانی و بخش حمل ونقل ما تحمیل شد و الان هم اگر این زیاد کردن هزینه تثبیت شود و دستگاه دیپلماسی ما و وزارت راه و ترابری با قدرت تمام وارد عرصه نشوند بخش حمل و نقل و ترانزیت ما به کشورهای آسیای مرکزی ضربه سنگینی تری خواهد خورد و باز هم تا 20 درصد حمل بار در این مسیر کم کردن پیدا خواهد کرد.

رئیس انجمن شرکت های حمل ونقل بین المللی استان خراسان تصریح کرد: نشانه مهم کشور ترکمنستان زیاد سیاسی است و می خواهد کشور عزیزمان ایران را از بازار کشورهای آسیای مرکزی دور کند و اگر دستگاه های دیپلماسی و حاکمیت ما باقدرت وارد نشوند، بخش حمل و نقل ما دیگر تمایلی به ترانزیت کالا به کشورهای آسیای مرکزی از خاک ترکمنستان نخواهد داشت و این عنوان ضربه اقتصادی سنگینی به کشور وارد خواهد کرد.

زمانیان ادامه داد: از زمانی که کشور ترکمنستان این سیاست را اعمال کرده است کشورهای مقصد یعنی کشورهای ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان و حتی تاجیکستان یا روسیه و دیگر کشورهای منطقه به علت این که هزینه حمل بار جهت آن ها گران تمام می شد، کامیون های دیگر کشورها را که از پرداخت این هزینه معاف هستند جایگزین کامیون های ایرانی کرده اند. از سوی دیگر با در نظرگرفتن این که هم اکنون شرکت های حمل و نقل بین المللی ما قراردادهای خود را با این کشورها چند ماه پیش بر اساس قیمت یک دلار منعقد کرده اند و کشتی های حامل محموله های این کشورها هم اکنون در بنادر ایرانی پهلوگرفته اند، این عوض کردن به زیان شرکت های حمل و نقل بزرگراه ای کشور تمام می شود. لذا مسئولان استانی و کشوری و دیپلماسی باید با اهتمام هرچه زیاد این عنوان را پیگیری کنند.

ترکمنستان بازهم سر گردنه را گرفت

موضوع را به پایتخت کشور عزیزمان ایران اعلام کردیم

مدیرکل راهداری و حمل ونقل بزرگراه ای استان در این باره بیان کرد: عنوان به صورت رسمی از طریق وزارت خارجه به ما اعلام شده است است که ما هم به صورت آنی عنوان را به پایتخت کشور عزیزمان ایران اعلام کردیم و حتماً اقدام متقابل را انجام خواهیم داد. البته این که بیان می شود این زیاد کردن هزینه را 600 دلار زیاد کردن داده است صحیح نیست جهت آن که حداکثر فاصله که کامیون های ما در کشور ترکمنستان طی می کنند حدود 500 کیلومتر است که با احتساب این زیاد کردن هزینه ها بین 250 تا 300 دلار زیاد کردن خواهد یافت.

رئیس انجمن شرکت های حمل ونقل بین المللی استان خراسان با اعلام این خبر به خراسان رضوی گفت: کشور ترکمنستان از سال 95 عوارض ترانزیتی کامیون های ایرانی را یک دلار ج

وی تصریح کرد: این زیاد کردن قیمت به صورت یک طرفه و بدون اطلاع قبلی به وسیله کشور ترکمنستان اتخاذشده است و حتماً اقدام متقابل به وسیله شرکت راهداری و حمل و نقل بزرگراه ای کشور اتخاذ می شود و ما آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

این تصمیم سیاسی نیست

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شمال شرق کشور نیز با تایید این عنوان به خراسان رضوی گفت: نامه زیاد کردن تعرفه روز هفتم خرداد از طرف علاقه آباد به ما اعلام شده است است و ما هم روز 8 خرداد عنوان را به تمام نهادهای ذی ربط کشور ازجمله استانداری خراسان رضوی و اداره کل حمل و نقل و راهداری استان اعلام کردیم.

ترکمنستان بازهم سر گردنه را گرفت

غلام عباس ارباب خالص بابیان این که کشور ترکمنستان این تعرفه را از یک دلار به یک و نیم دلار زیاد کردن داده هست، راجع به علت این زیاد کردن نیز اظهار کرد: زیاد کردن تعرفه های داخل کشور از اختیارات هر کشوری است و کشور ترکمنستان علت زیاد کردن را مابه التفاوت قیمت سوخت در کشور خود اعلام کرده است لیکن قیمت سوخت در کشور ترکمنستان تقریباً صفر است ولی این که این زیاد کردن خلاف توافقات قبلی بوده یا خیر باید از متولی امر یعنی اداره کل راهداری پرسیده شود. وی راجع به این که آیا این زیاد کردن تعرفه از مدت ها قبل اعلام نشده بود نیز اظهار کرد: درگذشته کشور ترکمنستان این دست تصمیمات را آنی می گرفت امااین بار یک هفته پیش این عنوان را به ما اعلام کرده است هرچند قبول داریم این زیاد کردن ممکن است ضرری را متوجه شرکت های حمل و نقل کشوری کند ولی این که گفته می شود اهداف سیاسی پشت این تصمیمات است به هیچ وجه قابل قبول نیست و صحت ندارد.

سابقه گربه رقصانی ترکمنستان

14 مردادماه 95 نیز ترکمنستان با زیاد کردن یک طرفه و تبعیض آمیز تعرفه تردد کامیون های ترانزیتی ایرانی از خاک این کشور عنوان صادرات کشور عزیزمان ایران و ترانزیت از این مسیر به سمت کشورهای آسیای میانه را با مشکلاتی مواجه کرد ولی اقدام قابل توجهی از سوی مسئولان ایرانی صورت نگرفت ؛ مشکلاتی که در گزارش خراسان رضوی با عنوان «گربه رقصانی ترکمنستان » منتشر شد.

خزاسان

واژه های کلیدی: ایرانی | کامیون | ترکمنستان | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه