پوشش اداره اصفهان هواشناسی وضعیت جوی

پوشش: اداره اصفهان هواشناسی وضعیت جوی هوا استان اصفهان

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار بین الملل حمله به کاخ سلمان در ۳ سناریو

در ساعت ۱۹:۵۰ شامگاه شنبه به وقت محلی در خارج از یکی از کاخ های پادشاهی عربستان در ریاض صدای تیراندازی های مهیبی به گوش رسید. بعضی از گروه های مخالف به الجزیره

حمله به کاخ سلمان در ۳ سناریو

حمله به کاخ سلمان در ۳ سناریو

عبارات مهم : پرواز

در ساعت ۱۹:۵۰ شامگاه شنبه به وقت محلی در خارج از یکی از کاخ های پادشاهی عربستان در ریاض صدای تیراندازی های مهیبی به گوش رسید. بعضی از گروه های مخالف به الجزیره گزارش دادند که مدت تیراندازی ها حدود ۳۰ دقیقه بود؛ ولی آخر پلیس عربستان علت این سروصداها را ورود یک پهپاد تفریحی کوچک به داخل کاخ سلمان اعلام کرد. ولی همین اظهارنظر رسمی بر ابهامات افزود؛ چراکه تیراندازی سریالی و ۳۰ دقیقه ای در برخورد با چنین پهپادی کمی دور از عقل است.

حمله به کاخ سلمان در ۳ سناریو

به همین علت «دنیای اقتصاد» در گزارشی به بررسی ۳ سناریو در مورد غائله شنبه شب در ریاض پرداخت. در فرضیه اول حتی اگر روایت رسمی از این اتفاق را مورد تایید قرار دهیم، ولی تیراندازی ۳۰ دقیقه ای را باید نشانه ای از وحشت و دلهره دائم هیات حاکمه سعودی از آشوب و کودتا در این کشور دانست. ولی فرضیه دوم احتمال درگیری میان مخالفان سلمان و پسرش با گارد امنیتی را مورد ملاحظه قرار می دهد. فرضیه سوم این اتفاق در چارچوب تور امنیتی محمد قابل تحلیل هست. در واقع دستگاه های امنیتی وفادار به محمد از این اتفاق به عنوان ابزاری جهت شناسایی خائنان استفاده کردند. اگر این فرضیه صحت داشته باشد، باید احتمالا طی روزهای آینده شاهد موج بزرگ تسویه حساب های سیاسی در عربستان باشیم.

ساعت ۱۹:۵۰ شامگاه شنبه برابر با اول اردیبهشت ۹۷ بیرون از یکی از کاخ های پادشاهی عربستان در محله الخزامی شهر ریاض، یک پهپاد تفریحی کوچک به پرواز درآمد. به دنبال این اقدام، نیروهای امنیتی با تیراندازی ممتد ۳۰ ثانیه ای و در وضعیتی که حاکی از سرگردانی بود به این شیء کوچک تیراندازی کردند. بعضی پا را فراتر گذاشته و مدت تیراندازی را ۳۰دقیقه اعلام کردند. ولی یک چیز مسلم است: صدای ممتد تیر در پایتخت و حوالی کاخ ملک سلمان بسیاری از شهروندان سعودی و مقام های سلطنتی را شوکه کرد.

در ساعت ۱۹:۵۰ شامگاه شنبه به وقت محلی در خارج از یکی از کاخ های پادشاهی عربستان در ریاض صدای تیراندازی های مهیبی به گوش رسید. بعضی از گروه های مخالف به الجزیره

ویدئوهایی هم که از این اتفاق منتشر شد بر شدت گمانه زنی ها افزود. بعضی علت تیراندازی را ورود پهپاد به حریم کاخ عنوان کرده؛ بعضی از احتمال کودتا سخن گفتند. بعضی از انتقال شاه و ولیعهد سعودی به پایگاه نظامی در اطراف ریاض که تحت حفاظت مستقیم نظامیان آمریکایی هست، خبر دادند. بعضی رسانه ها نیز از بسته شدن حریم هوایی ریاض به روی تمام پروازها خبر دادند. این پهپاد اگرچه با تیراندازی های ممتد نیروهای امنیتی مواجه و ساقط شد، ولی در رسانه ها چند سناریو مطرح شده است است:

۱- نخستین سناریو این است که این اقدام ممکن است از سوی بعضی اعضای خاندان سلطنت رخ داده باشد. بعضی شاهزاده های معترض که از قدرت گیری محمد بن سلمان و رفتارهای او در مبارزه با فساد و زندانی کردن شاهزاده ها به خشم آمده اند ممکن است این اقدام را ترتیب داده باشند تا نحوه تصویر العمل نیروهای امنیتی و گارد پادشاهی را محک بزنند تا در موقع مقتضی برنامه احتمالی خود را پیاده کنند. یکی از بازدیدکنندگان اینترنت نوشته بود: «آیا یک پهپاد کوچک به این همه تیراندازی نیاز دارد، گمان نمی کنم.» بعضی خبرها و شایعات حاکی از این بود که نیروهای امنیتی سه لایه محاصره امنیتی در اطراف و داخل کاخ پادشاهی به وجود آوردند.

۲- دومین سناریو پرسشی جدی را مطرح می سازد: اینکه این همه وحشت از تیراندازی نشانه چیست؟ آیا کاخ پادشاهی عربستان احساس ناامنی می کند؟ بعضی بازدیدکنندگان اینترنت براساس چنین شایعاتی از «درگیری های مسلحانه در داخل کاخ پادشاهی» نوشتند و افزودندکه «خبرهایی از ترور محمد بن سلمان و سلمان بن عبدالعزیز حکایت می کند.» بعضی پا را فراتر گذاشته و حتی از زخمی شدن و اصابت گلوله به دست ملک سلمان خبر دادند. بعضی از «وضعیت ملتهب ریاض» و «پایان سلمان و پسرش» نوشتند. با این حال، توصیه ای که بسیاری بر آن انگشت نهادند واکنش‌ها واکنشی و تیراندازی های ممتد و ترسی بود که از کاخ پادشاهی به دنیا خارج مخابره می شد. الجزیره نوشت پادشاه در هنگام این اتفاق در کاخ حضور نداشته و در مزرعه خود در «دیریه» بوده هست. بعضی از فرار پادشاه و پسرش به منطقه «ابها» سخن می گفتند. این حس ناامنی در کاخ پادشاهی به گونه ای بود که بعضی از «تلاش جهت کودتا» از سوی «طرفداران محمد بن نایف» نوشتند و از «رعب و وحشت شدید» پادشاه و ولیعهد از برنامه های آینده ارزش سخن به میان آوردند.

حمله به کاخ سلمان در ۳ سناریو

۳- سومین سناریو این است که احتمالا این پهپاد با اطلاع محمد بن سلمان به پرواز در آمده هست. در واقع، این اقدام همچون یک «تور امنیتی» از سوی محمد طراحی شده است تا مخالفان را شناسایی و آنها را بازداشت یا از بین بردن کند تا در فردای جانشینی به جای پدر به آسودگی بر تخت سلطنت تکیه زند. به هر روی، در فضای ابهام به وجود آمده بعضی از کشته شدن هشت نفر از نیروهای گارد پادشاهی سعودی در جریان حمله مسلحانه به کاخ العوجا در ریاض خبر دادند.

به هر حال، وزارت کشور عربستان دستورات جدیدی را در پی اتفاق تیراندازی در نزدیکی کاخ سلطنتی صادر کرد. بر این اساس، به پرواز درآمدن پهپاد تفریحی بدون مجوز، مستلزم دریافت مجوزهای مورد نیاز هست. مسوولان عربستانی اعلام کردند که سقوط این پهپاد قربانی نداشته و پادشاه عربستان در آن وقت در کاخ نبوده هست. «مجتهد»، افشاگر سعودی، می نویسد: «اطلاعات به دست آمده نشان دهنده تیراندازی در محله الخزامی و حمله با خودروهایی است که تیربار حمل می کردند ولی هنوز جزئیاتی راجع به هویت مهاجمانی که در تیراندازی دست داشتند منتشر نشده است.»

در ساعت ۱۹:۵۰ شامگاه شنبه به وقت محلی در خارج از یکی از کاخ های پادشاهی عربستان در ریاض صدای تیراندازی های مهیبی به گوش رسید. بعضی از گروه های مخالف به الجزیره

روزنامه رای الیوم به سردبیری عبدالباری عطوان تحلیلگر مطرح عرب، می نویسد تدابیر امنیتی طی ماه های اخیر در اطراف کاخ های پادشاهی در عربستان شدت یافتن شده است بود، در اکتبر گذشته هم یک فرد مسلح به دو محافظ سعودی تیراندازی کرده بود که سه نفر در ورودی کاخ پادشاهی در جده زخمی شده است بودند. نیروهای امنیتی محافظ کاخ پادشاهی توانسته بودند این فرد مسلح را که یک شهروند سعودی ۲۸ساله بود، درحالی که یک کلاشینکف و سه بمب به همراه داشت، به قتل برسانند.

به هر حال حتی اگر به زعم مقامات رسمی سعودی اتفاق شنبه شب محله الخزامی ریاض ناشی از پرواز یک پهپاد تفریحی باشد، این سوالات و ابهامات مطرح شده است که آیا این هواپیمای تفریحی و به گفته منابع رسمی سعودی اسباب بازی کنترل از راه دور، دقیقا این موقع شب و آن هم در اطراف کاخ پادشاهی سلمان و پسرش باید به پرواز درآید؟ و پرسش دیگر اینکه آیا یک هواپیمای اسباب بازی نیاز به این همه شلیک گلوله سلاح های اتوماتیک دارد، آن طور که مخالفان سعودی و شاهدان به آن اشاره کرده اند؟ توصیه دیگر این اتفاق نخستین اتفاق در نوع خود بعد از به قدرت رسیدن بن سلمان به عنوان ولیعهد نبوده و اخیرا هم اتفاق تیراندازی یک فرد مسلح در ورودی کاخ پادشاهی در جده رخ داده بود؛ آیا این اتفاق زمینه ساز و مقدمه حوادث بعدی و چه بسا خطرناک تری خواهد بود که آینده بن سلمان را به چالش خواهد کشید؟ آیا فرار بن سلمان و پدرش به ابها و شایعه اینکه آنها پناهگاه و کاخ سری در این شهر دارند، صحت دارد، یا اینکه اتفاق صرفا در همان حد پرواز یک پهپاد تفریحی و عادی به گفته مقامات رسمی سعودی بوده است؟

حمله به کاخ سلمان در ۳ سناریو

واژه های کلیدی: پرواز | عربستان | عربستانی | تیراندازی | پهپاد کوچک | اخبار بین الملل

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه