پوشش اداره اصفهان هواشناسی وضعیت جوی

پوشش: اداره اصفهان هواشناسی وضعیت جوی هوا استان اصفهان

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اجتماعی جای خالی آموزش جهت کودکان و ممنوعیت تجاوز جهت مردان

فردین علیخواه گفت : مسئولان به جای ارایه طرحی جهت آموزش پرسشها جنسی به کودکان، حل بیکاری، دستفروشی، حاشیه‌نشینی و… تنها به یک دستور خاص اکتفا می‌کنند موسوی چل

جای خالی آموزش جهت کودکان و ممنوعیت تجاوز جهت مردان

جای خالی آموزش جهت کودکان و ممنوعیت تجاوز جهت مردان

عبارات مهم : آموزش

فردین علیخواه گفت : مسئولان به جای ارایه طرحی جهت آموزش پرسشها جنسی به کودکان، حل بیکاری، دستفروشی، حاشیه نشینی و… تنها به یک دستور خاص اکتفا می کنند موسوی چلک، مدیر انجمن مددکاری اجتماعی: تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان و اجرای حداقل ٣٠ درصد آن باعث می شود کشور ما از پیشروترین کشورها در این حوزه شود

به گزارش شهروند ؛دختری هفت ساله به نام «آتنا اصلانی» در «پارس آبادمغان» ناپدید شد و تلاش های ۲۱روزه خانواده، مردم و نیروهای امنیتی جهت پیداکردن او بی ثمر ماند تا آخر در ۱۹تیر خبری به سرعت در پارس آباد مغان دهان به دهان پیچید و سر از رسانه های محلی و سراسری درآورد؛ جسد مثله شده است آتنا درون بشکه ای و در پارکینگ متعلق به مجرم سابقه داری به نام «اسماعیل رنگرز» پیدا شد. لحظاتی بعد، بعضی از ساکنان شهری ۹۰ هزار نفری در استان اردبیل، خشم خود را از چنین جنایتی بر سر مغازه رنگرزی اسماعیل و شیشه های منزل اش خالی کردند و با شعارهای خود، خواهان «اعدام فوری قاتل در ملأعام» شدند. خارج از پارس آباد، رسانه ها و بازدیدکنندگان شبکه های اجتماعی، لحظه به لحظه جزییات تازه ای از این قتل را منتشر می کردند و خبرنگاران اعزامی به این شهر در گفت و گو با خانواده آتنا و شهروندان پارس آباد، خواسته های آنها را پوشش می دادند.

جای خالی آموزش جهت کودکان و ممنوعیت تجاوز جهت مردان

روزهای بعد مقامات سیاسی و اشخاص مشهور هنری و ورزشی هم در نوشته های خود به این عنوان پرداختند و هر روز موج تصویر العمل ها کمتر شد تا امروز که از این جنایت، غمی بزرگ جهت خانواده آتنا و رعبی عمومی جهت شهروندان پارس آباد و کودکان ایرانی به جا مانده هست. فوت دلخراش دختری هفت ساله، نخستین ظلم و جنایت در حق کودکان ایرانی نبوده و بر اساس سخنان کارشناسان اجتماعی، آخرین مورد هم نخواهد بود؛ همچنان که دیروز هم جسد «بنیتای» هشت ماهه که ٦ روز پیش در مشیریه پایتخت کشور عزیزمان ایران ربوده شده است بود، درون خودروی پدرش در پاکدشت پیدا شد. «ارزيابي انتقادي از واكنش افكار عمومي در ماجراي قتل آتنا» نشستی بود در آن «حسن موسوی چلک» مدیر انجمن مددکاري اجتماعی و «فردین علیخواه» جامعه شناس و مدرس دانشگاه، تلاش کردند تا با نگاه انتقادی نسبت به تصویر العمل عمومی در این پرونده به راهکاری جهت کم کردن یا مبارزه با کودک آزاری برسند.

باید تجاوزنکردن هم به مردان آموزش داده شود

فردین علیخواه گفت : مسئولان به جای ارایه طرحی جهت آموزش پرسشها جنسی به کودکان، حل بیکاری، دستفروشی، حاشیه‌نشینی و… تنها به یک دستور خاص اکتفا می‌کنند موسوی چل

آموزش به کودکان جهت مقابله با آزار جنسی یکی از پربحث ترین موضوعاتی بود که بعد از پرونده آتنا به آن پرداخته شد و نوشته های آموزشی زیادی هم در این باره منتشر شد. علیخواه جامعه شناسی که چندین پژوهش در زمینه جامعه شناسي انحرافات و آسيب هاي اجتماعي انجام داده، با مهم دانستن لزوم آموزش جنسی به کودکان، از ضرورت یاددادن تجاوزنکردن سخن گفت. او در این نشست که با همت مرکز افکارسنجی دانشجویان کشور عزیزمان ایران (ایسپا) برگزار شد، توضیح داد: «در افکار عمومی اطلاعات زیادی در مورد آتنا مطرح شد؛ ولی در مورد قاتل او اطلاعات کمی در دسترس قرار داده شد و تنها راجع به جرایم قبلی او مطالبی منتشر شد. صرفا نباید عنوان را روانکاوانه بررسی کرد بلکه باید در مورد راهکار ها هم بحث شود، در این مورد هم باید گفته شود که غفلت های ما در آموزش پرسشها جنسی به کودکان چه بوده است؟ و حتی باید تجاوزنکردن هم به مردان یاد داده شود.

ما جامعه شناسان بايد به پيشنيه قاتل هم توجه كنيم و بررسي كنيم چه مسائلي باعث شده است است كودك آزاري در جامعه رواج پيدا كند.» با گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی، نوع برخورد افراد فعال در این شبکه ها با آسیب های اجتماعی، به بحثی مهم تبدیل می شود که کمتر به آن پرداخته شده است است و علیخواه این عنوان را دلواپس کننده می داند: «جرم در بعضی موارد بر ساخت رسانه اي است و بر افراد هم موثر هست. معمولا در رسانه هاي سنتي آموزش هاي حداقلي داده می شود ولي در رسانه هاي جديد اين ويژگي ها كمرنگ مي شوند. الان وحشت از قربانی شدن، باعث شده است هنگامی که یک کودک گم می شود تمام اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … پر از تصویرهای او شود و یک هراس عمومی از این اتفاق ایجاد و همه جا راجع به آن صحبت شود، این جریانات دلواپس کننده هست. در این جلسات و سمینار ها باید یاد دهیم می توان از گوشی استفاده مثبت داشت و جهت آگاهی دادن به مردم از آن استفاده کرد، نه آن که به وسیله آن یک زندگی از هم پاشیده شود.»

علاوه براین، نحوه و نوع تصویر العمل مقامات دولتی به قتل آتنا و نوشته های مسئولان در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … هم یکی دیگر از مباحث مطرح شده است در سخنان عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان بود: «دولت هم گرفتار و غرق احساساتی شد که مردم به طور زیادی به آن پرداخته بودند. مسئولان به جای ارایه طرحی جهت آموزش پرسشها جنسی به کودکان، حل معضل بیکاری، دستفروشی، حاشیه نشینی و… تنها به یک دستور خاص اکتفا می کنند.»

جای خالی آموزش جهت کودکان و ممنوعیت تجاوز جهت مردان

جنس پردازش رسانه باید متفاوت از تصویر العمل مردم باشد

در ادامه این نشست که صبح دوشنبه برگزار شد، «حسن موسوی چلک»، مدیر انجمن مددکاران اجتماعی هم تصویر العمل رسانه ها در این پرونده را مثبت ارزیابی نکرد و از لزوم پرهیز رسانه ها از تصویر العمل احساسی در چنین حوادث دلخراشی سخن گفت. او دراین باره توضیح داد: «جنس پردازش رسانه با این عنوان باید متفاوت باشد. رسانه، کودک آزاری را برطرف نخواهد کرد، بیشترین تصویر العمل آن احساسی بود و در این اتفاق صرفا تصویر العمل ها برجسته شد. ما نتوانستیم افکار عمومی را مدیریت کنیم و نتوانستیم راهکار و پیشنهاد درستی در این زمینه ارایه دهیم، این نخستین نشستی است که جهت نخستین بار راجع به این عنوان برگزار می شود. متاسفانه اخبار غیرمرتبط با این ماجرا در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … منتشر شدند و نتیجه آن شد که در این چند وقت بی اعتمادی افزايش يابد. به جای آن که کارشناسان پاسخ درستی به این اتفاق دهند، بازدیدکنندگان اینترنت به افکار عمومی جهت دادند.»

فردین علیخواه گفت : مسئولان به جای ارایه طرحی جهت آموزش پرسشها جنسی به کودکان، حل بیکاری، دستفروشی، حاشیه‌نشینی و… تنها به یک دستور خاص اکتفا می‌کنند موسوی چل

«مراقبت های بعد از آزادی مجرمان» جدی گرفته شود

در بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا، مواظبت های بعد از آزادی مجرم از زندان به عنوان حقی جهت مجرم و جامعه آشنا می شود؛ موضوعی که در این چندان به آن پرداخته نشده و اگر مراقبتی هم بوده، در زمینه تهیه وام و کمک های مالی بوده هست. موسوی در این نشست از لزوم پرداختن جدی به این عنوان سخن گفت: «اسماعیل مرتکب جرایم دیگری هم شده است بود، باید دید ما به مواظبت بعد از آزادی چقدر پرداخته ایم. در کشور عزیزمان ایران این سیستم وجود دارد، ولی زیاد به جنبه اشتغال مجرمان بعد از آزادی می پردازد ولی باید به جنبه های روانی و وضع فرد مجرم پرداخته شود. فردی که پیش از این مرتکب جرمی شده، بعد از آزادی نباید به حال خود رها شود.» اهمیت این عنوان زمانی آشکار می شود که بدانیم قیمت بازگشت به زندان در کشور عزیزمان ایران در طی یك سال نخست بعد از آزادی، نزدیك به ٣٠ درصد است و درصد زیادی از زندانیان کنونی، پیش از این تجربه حضور در زندان را داشته اند.

جای خالی آموزش جهت کودکان و ممنوعیت تجاوز جهت مردان

لایحه ای که می توانست کشور عزیزمان ایران را پیشرو در زمینه حقوق کودکان کند

دستگاه قضائی کشور عزیزمان ایران در اردیبهشت ٨٨ لایحه ای را در قالب ٥٤ ماده تقدیم دولت کرد تا دو سال بعد و در آبان ١٣٩٠ این لایحه در ۴۹ ماده روانه راهروهای مجلس شورای اسلامی شود و همچنان در انتظار تصویب نمایندگان بماند؛ «لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان». موسوی در سخنان خود از خلأ نبود چنین قوانینی سخن می گوید: «اکنون لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس شورای اسلامی درحال بررسی هست، اعتقاد من این است تصویب این لایحه و اجرای حداقل ٣٠ درصد آن باعث می شود کشور ما از پیشروترین کشورها در حوزه کودکان و نوجوانان شود.

وظیفه رسانه این است که این عنوان را مطالبه کند و پیگیر آن باشد. در مواقعی آن قدر موضوعی سیاسی می شود که اجازه پرداخت اجتماعی به آن داده نمی شود، سیاسیون باید در این عنوان ورود پیدا کنند ولی نباید این اتفاق منجر به بهره برداری سیاسی شود.»رئیس انجمن مددکاران اجتماعی در نقد عملکرد رسانه در ماجرای آتنا از لزوم توجه و تمرکز رسانه ها بر «مراقبت های بعد از زندان»، اطلاع رسانی راجع به مفاد لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان و همچنین تلاش جهت تصویب آن سخن می گوید.

درخواست سرعت بدون کیفیت، ظلم در حق خانواده اسماعیل بود

درخواست مردم از سیستم قضائی جهت صدور حکم اعدام در ملأعام به صورت فوری و همچنین همراهی رسانه ها با چنین موضوعی، یکی دیگر از انتقادهای مدیر انجمن مددکاران اجتماعی نسبت به رسانه هاست. موسوی راجع به این که «واکنش رسانه ها در این پرونده و موارد مشابه در برخورد با سیستم قضائی باید چگونه باشد؟» به «شهروند» با اشاره به عملکرد مثبت سیستم قضا راجع به حقوق کودکان درچند سال گذشته، می گوید: «ما با واقعیتی مواجه هستیم و جرمی اتفاق افتاده هست. قوانین کشور نسبت به این جرم سازوکاری آینده نگری کرده یا نکرده و علاوه بر این، در قانون مجازات اسلامی نسبت به این عنوان سخن گفته هست. به نظر من، یکی از کارهایی که رسانه می تواند انجام بدهد، آشناکردن مردم با قوانین تصویب شده است در این زمینه است.

خیلی از فعالان رسانه و کارشناسان اجتماعی با این سازوکار آشنا نیستند. توصیه دوم این که نباید سیستم قضائی را تحت فشار قرار دهیم؛ اگرچه آتنا و خانواده اش حق دارند ولی راجع به فرد مجرم هم قانون وجود دارد و نباید سیستم قضائی را تحت فشار قرار داد که تبعاتی جهت همه دارد. الان هنوز قاضی عنوان را بررسی نکرده و گروهی اعدام در ملأعام می خواهند. سیستم قضائی راجع به حقوق کودکان کارهای خوبی انجام داده و همین لایحه حقوق کودکان را سیستم قضائی پیشنهاد داده هست. بهتر است مردم را با قانون آشنا کنیم، کاری که در این سال ها به درستی انجام نشد.» مشاور مدیر شرکت بهزیستی ادامه می دهد: «مردم از سیستم قضائی انتظار برخورد دارند، ولی باید بگذاریم سیستم قضائی کار خود را انجام دهد، درخواست سرعت بدون کیفیت در ماجرای قتل آتنا، ظلم در حق خانواده اسماعیل بود.»

واژه های کلیدی: آموزش | تصویر | سیستم | آموزشی | کودکان | رسانه ای | رسانه ها | آسیب های اجتماعی | شبکه های اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه